top of page
  • תמונת הסופר/תשי בכר

יש לי ווידוי- אף פעם לא למדתי יוגה בקבוצה...


כן כן, מעולם לא. זה אולי נשמע מוזר קצת אבל הסיבה מאוד ברורה: כשיצאתי בחיפוש אחרי לימוד מעמיק לא חיפשתי להשתפר, לא חיפשתי כושר, לא חיפשתי אפילו שקט פנימי

חיפשתי מישהו שיכול להראות לי שמה שכתוב ביוגה סוטרה ובסוטרות של הבודהה - אמיתי. חיפשתי מישהו שאני אוכל להאמין לו כאשר הוא אומר לי שהוא חופשי לחלוטין.

לא ידעתי בזמן הזה לתרגל אסאנות (תנוחות יוגה) וזה גם מעולם לא עניין אותי יותר מדי - זה היה נראה כמו עוד דרך 'לעבוד על עצמך'. למה שכמה תנוחות גוף יעזרו לי להגשים את החופש שלי?!

ובכל מקרה, זה קרה די מהר - הכמיהה למורה הייתה אמיתית- והוא הגיע. בטעות. (או שלא...) הגעתי למקום בו לא היה שום חדר פנוי בגסט האוס היחידי באזור כל מקום אחר נמצא לפחות 20 שעות נסיעה. אז הרגליים הובילו אותי אל האשראם הקרוב. ביקשתי חדר. לא ידעתי שאשאר שם 12 שנה עד היום.

ומעולם לא תרגלתי יוגה בקבוצה... הלימוד הוא לפי המסורת, כמו 'פעם'- אחד על אחד מורה מול תלמיד מול מורה מעבדה בהתאמה אישית לשחרור מסבל.

המורה בוחר לך את הדרך המורה מנחה אותך צעד אחרי צעד דואג לבחון אותך כל הזמן קשוח ומלא בחמלה.

ויש רגע, מאוד חשוב, רגע שנתקעים בו, המדיטציה לא הלכה לשום מקום וזה רגע חשוב בקרירה של מורה - כי הוא יודע שזה הזמן 'להכניס' דברים בדלת האחורית... ואז הוא הציע: "למה שלא תתרגל אסאנה (תנוחות יוגה)?"

הדרך הובילה אותי אל התלמיד שלו שהקים את אשראם 'פראם יוגה'. נחנכתי אל טכניקות היוגה. מאיש מערות הפכתי להיות איש מזרנים : ) התנגדתי, לא הבנתי למה צריך את כל זה! אבל המורה התעקש, זה מה שצריך! הוא קבע

וכשמורה יודע הוא יודע ברגע שהזרעים מוכנים השדה צומח.

אולי זה היה בזמן תרגול של תנוחת ההר לדעתי, אחת התנוחות 'הפשוטות' פשוט עומדים לא עושים יותר מדי, אבל בעצם עושים המון, ומספיקה מילה או הנחייה מאוד ספציפית או משב מדוייק של רוח כדי שמשהו יקרה בלב שלנו שהוא גדול יותר מהתנוחה עצמה...



שמשהו, שהוא חכם יותר ממני, עתיק יותר ממני יתחיל לעבור דרכי ואז, רק דמעות יכולות לספר את הסיפור השקט של מה שקורה באמת בזמן של תנוחה ש'לא עושים בה יותר מדי'.

אז יצאתי מהמערה עכשיו אני איש מזרנים.


מוזמנים להתחבר למזרן יחד עימי ולחקור יחד את הדרך לחופש דרך תנועה, הגות ומדיטציה דרך יוגה

קורס העמקה והכשרת מורי יוגה בשיטת פראם יוגה יתחיל בנובמבר הקרוב יום פתוח ב10/9 פרטים באתר Paramyogaisrael.com/beyogateacher

120 צפיות0 תגובות
bottom of page